نوشتن، یکی از بهترین راهها برای حفظ دانش و دادههای ارزشمندی است که اکنون در دست داریم.
دقیقا به همین دلیل است که نوشتن مستند کمپین دیجیتال مارکتینگ میتواند به پیشرفت ما و تیممان کمک کند. در این مقاله، نگاهی به چرایی نوشتن مستند کمپین میاندازیم و تکلیفمان را با آن روشن میکنیم
.هر جنگی که اتفاق میافتد در هر دنیایی هم که باشد، در نهایت تمام ماجراهایی که در طولش رخ دادهاند مستند میشوند. شاید بگویید این چه ربطی به مستندسازی کمپین دیجیتال مارکتینگ داشت؟ در پاسخ باید بگوییم که تعدادی از واژههای جاری در ادبیات مارکتینگ از ادبیات جنگ، وام گرفته شدهاند
.نمونهاش همین «کمپین» که در این مقاله داریم در موردش حرف میزنیم. هر کمپین بازاریابی برای خودش نوعی جنگ، حساب میشود! بنابراین، برای این نوع از نبرد هم باید مستند نوشته شود
.کمپینها میآیند و میروند. نکته مهم این است که سهم درس خودمان را از دل این ماجرا بیرون بکشیم و با آنها پُلی برای پیشرفت در کمپینهای بعدی باز کنیم. اجازه بدهید چند مورد از مزیتهای این ماجرا را با هم مرور کنیم:
لازم نیست از دیدن عبارت قلمبه سلمبه «مستند کمپین دیجیتال مارکتینگ» ترس برتان دارد و خیال کنید که با چیز سخت یا پیچیدهای طرف هستید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ریز به ریز ماجراهای کمپین، دادهها، آمار، ارقام، دستاوردها، شکستها، درسها و نکتههای تازهای که یاد گرفتهاید را در جایی بنویسید و مستند کنید تا گذر زمان، خاطر آنها را در ذهنتان کمرنگ نکند. همین.