یکی از بهترین تکنیکهای مورد استفاده من و بقیه تبلیغ نویسان حرفهای، تکنیک کلاسیک PAS یا PAS Copywriting Formula هستش
مخفف Pain (درد)، Agitate (برانگیختن)، Solve (حل کردن)؛ یا Problem (مسئله)، Agitate (برانگیختن)، Solution (حل مسئله
).همانطور که میدانید یکی از موثرترین راههای جذب مخاطب در فضای مجازی، استفاده درست و اصولی از محتوا است. من همیشه سر کلاس هایم به این نکته اشاره میکنم
.درواقع اگر بتوانیم محتواهای مفید و ارزشمندی رو برای مخاطبینمون تولید کنیم، آنها به ارزشی که برایشان قائل شدهایم، پی میبرند
.این موضوع باعث وفادار شدن مشتریان به برند شما میشه
.گام اول: مطرح کردن مشکل در PAS
در مرحله اول اجرایی تکنیک PAS، نیازه که تا مشکل اساسی و درد پنهان مخاطب خودتون رو بشناسید! درواقع شما باید به عنوان یک متخصص حرفهای تبلیغ نویسی، این توانایی را داشته باشید که خودتون رو به جای مخاطبینتون قرار بدید و از نگاه اون ها به مسائل نگاه کنید. اینطوری می تونید مشکلات مخاطبینتون رو درک کنید.
گام دوم: روی زخم مخاطبینتون نمک بپاشید!
در گام دوم از تکنیک PAS، باید تمام تلاش خودتون رو بکنید تا جایی که امکان داره، بر زخم مخاطبینتون نمک بپاشید و مشکلشون رو بزرگ و بزرگتر جلوه دهید! این همان مرحله برانگیختگی است و درواقع شما با انگشت گذاشتن بر نقطه ضعفشان، درد پنهانشون رو یادآوری میکنید
.حالا اگر مخاطب شما سالها با مشکلش زندگی کرده و توجهی به حضور اون درد اش نداشته، باعث میشه دوباره زخم خودش رو به یاد بیاره و درصدد رفع اون بشه
.گام سوم: ارائه راه حل
حالا که با برملا کردن مشکلات و تاکید بر روی اون ها مخاطب خودتون را به جنون رسوندید، نوبت این میرسه که با ارائه راه حل، اون را به آرامش دعوت کنید
!🔴حالا پس از خوندن این مطلب، یکبار دیگه تیزر رو با دقت ببین تا کاملا ملکه ذهن ات بشه